The Library will be closed between the 23rd of December 2024 and the 1st of January 2025. Our library's services will be available from the 2nd of January 2025.

Due to the relocation of our external warehouse the books and doctoral dissertations stored there, as well as the entire stock of the library's periodicals, will be unavailable until the beginning of January 2025. Many of our books are still available for loan and current literature can be found on the open shelves.

K21 beszámoló nap - Eredmények a minőségfejlesztés tükrében

Az K21 Minőségirányítási Koordinációs Bizottság tavasszal az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár Tanácstermében tartotta idei első negyedéves beszámoló napját, melynek keretében valamennyi munkacsoport részletes prezentációt tartott az elvégzett feladatokról és a folyamatban lévő munkákról, változásokról.

Elkészült az EKSZ minőségfejlesztési jelentése, valamint sor került az előző évben lezárt nem megfelelő minőségű szolgáltatásokkal kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére és összegzésére.

A Zöld könyvtári felmérésről elkészült a beszámoló, mely elérhető az EDIT repozitóriumában. Az érdeklődők az eredményekről részletes beszámolót hallhattak a Könyvtár Café 2019. április 18-ai tematikus programja keretében.

Az emberi erőforrások minisztere, valamint az egyetem vezetése és fenntartója részére is elküldésre került az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) éves beszámolója a hatályos 30/2014. (IV. 10.) EMMI rendelet az országos múzeum, az országos szakmúzeum, a nemzeti könyvtár, az országos szakkönyvtár és az állami egyetem könyvtárának kiemelt feladatairól 1§ (3) bekezdése értelmében. Partneradatbázisunk webes felületének frissítése, a médiamegjelenések archiválása, a portálhírek és az EKSZ-hírlevél megjelenése folyamatos.

A közeljövőben kérdőíves igényfelmérés során kívánjuk feltérképezni, milyen típusú könyvtári felhasználóképzést tartanának hasznosnak és szükségesnek az Egyetem hallgatói. Az igények tükrében szeretnénk szolgáltatásainkat fejleszteni, bővíteni, valamint olvasóink elégedettségét és az információkhoz való hozzáférés lehetőségét növelni. A külső partnereink elégedettségét és igényeit pedig egy kommunikációs kérdőív mentén mérjük fel.

A könyvtárvezetők elvégezték a kari könyvtárakra vonatkozóan a SWOT-elemzéseket, az eredményeket összegezték a megfelelő konzekvenciák levonása, és a jó gyakorlatok megismerése céljából. A hallgatói elégedettségmérések mutatóit a jövőben egy kiadványunkban tervezzük megjelentetni.

Az idei évre minőségügyi érzékenyítő tréninget szervezünk júliusra, melynek célja új kollégáink bevonása a minőségirányítási munkafolyamatokba és a koordinációs bizottság munkacsoportjaiba.