Könyvtárunk 2024. december 23. és 2025. január 1. között zárva tart, 2024. január 2-ától ismét várja olvasóit.

Külső raktárunk költöztetése miatt az ott tárolt könyvek és doktori disszertációk, valamint a könyvtár teljes raktári folyóirat-állománya előreláthatólag 2025. január elejéig nem elérhető. A könyvállományunk nagy része továbbra is kölcsönözhető, valamint friss szakirodalom található a szabadpolcokon. 

K21 beszámoló nap - Eredmények a minőségfejlesztés tükrében

Az K21 Minőségirányítási Koordinációs Bizottság tavasszal az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár Tanácstermében tartotta idei első negyedéves beszámoló napját, melynek keretében valamennyi munkacsoport részletes prezentációt tartott az elvégzett feladatokról és a folyamatban lévő munkákról, változásokról.

Elkészült az EKSZ minőségfejlesztési jelentése, valamint sor került az előző évben lezárt nem megfelelő minőségű szolgáltatásokkal kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére és összegzésére.

A Zöld könyvtári felmérésről elkészült a beszámoló, mely elérhető az EDIT repozitóriumában. Az érdeklődők az eredményekről részletes beszámolót hallhattak a Könyvtár Café 2019. április 18-ai tematikus programja keretében.

Az emberi erőforrások minisztere, valamint az egyetem vezetése és fenntartója részére is elküldésre került az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) éves beszámolója a hatályos 30/2014. (IV. 10.) EMMI rendelet az országos múzeum, az országos szakmúzeum, a nemzeti könyvtár, az országos szakkönyvtár és az állami egyetem könyvtárának kiemelt feladatairól 1§ (3) bekezdése értelmében. Partneradatbázisunk webes felületének frissítése, a médiamegjelenések archiválása, a portálhírek és az EKSZ-hírlevél megjelenése folyamatos.

A közeljövőben kérdőíves igényfelmérés során kívánjuk feltérképezni, milyen típusú könyvtári felhasználóképzést tartanának hasznosnak és szükségesnek az Egyetem hallgatói. Az igények tükrében szeretnénk szolgáltatásainkat fejleszteni, bővíteni, valamint olvasóink elégedettségét és az információkhoz való hozzáférés lehetőségét növelni. A külső partnereink elégedettségét és igényeit pedig egy kommunikációs kérdőív mentén mérjük fel.

A könyvtárvezetők elvégezték a kari könyvtárakra vonatkozóan a SWOT-elemzéseket, az eredményeket összegezték a megfelelő konzekvenciák levonása, és a jó gyakorlatok megismerése céljából. A hallgatói elégedettségmérések mutatóit a jövőben egy kiadványunkban tervezzük megjelentetni.

Az idei évre minőségügyi érzékenyítő tréninget szervezünk júliusra, melynek célja új kollégáink bevonása a minőségirányítási munkafolyamatokba és a koordinációs bizottság munkacsoportjaiba.