Due to the relocation of our external warehouse the books and doctoral dissertations stored there, as well as the entire stock of the library's periodicals, will be unavailable until the beginning of January 2025. Many of our books are still available for loan and current literature can be found on the open shelves.

The Library will be closed on the 29th November 2024 due to an university event.

Értékes nyereményeket vehettek át a 2016. évi szolgáltatási felmérés nyertesei az ELTE Egyetemi Könyvtár és az Egyetemi Könyvtárért Alapítvány felajánlásával

Egy átfogó szolgáltatási felmérés keretében az ELTE hallgatóinak lehetősége nyílt 2016. február 29. és március 16. között az Egyetemi Könyvtár és a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda szolgáltatásait, valamint a sport- és karrierszolgáltatásokat véleményezni. A teljes kérdőívet 6619 hallgató töltötte ki, akik e-mail címük megadásával egy nyereményjátékban is részt vehettek.

Az Egyetemi Könyvtár felajánlásával Nagy Valentina, a Tanító- és Óvóképző Kar óvodapedagógia BA szakos, végzős hallgatója 5000 forint értékű könyvutalványban részesült. Király Bianka, az Informatikai Kar programtervező informatikus BA szakos, első éves hallgatója az Egyetemi Könyvtárért Alapítvány felajánlásával díszpárnát nyert.

A nemrégiben fennállásának 10 éves jubileumát ünneplő Egyetemi Könyvtárért Alapítvány az évforduló alkalmából az Egyetemi Könyvtár számára egyedi tervezésű, természetes alapanyagból készült, iparművész által tervezett díszpárnákat adott át a könyvtár által nyújtott kényelmi szolgáltatások bővítése céljából. A párnák terveit az Egyetemi Könyvtár Nagyolvasójának Lotz Károly freskói ihlették. A díjazottak további értékes nyereményeket vehettek át az ELTE Karrierközpont és a BEAC jóvoltából.

A kérdőíves elégedettség- és igényfelmérés részeként a hallgatók az Egyetemi Könyvtári Szolgálat munkáját is értékelhették, illetve kifejezhették véleményüket a könyvtári, technikai és kényelmi szolgáltatások, a könyvek és jegyzetek kínálata, a könyvtárosok munkája és a könyvtári környezet kapcsán. A válaszokból kiderül, hogy hallgatóink az ELTE könyvtári hálózatának állományával, az olvasói terekkel és a kényelmi szolgáltatásokkal általában véve elégedettek. Kevésbé elégedettek a kölcsönzési időtartammal és a reprográfiai szolgáltatásokkal (fénymásolás, nyomtatás, scannelés, fotózás), míg a könyvtárosok munkájával és szolgálatkészségével kiemelkedően elégedettek. A felmérés eredményeit a könyvtárak felhasználják stratégiájuk kialakítása során, valamint intézkedési tervet állítanak össze a szolgáltatások fejlesztése érdekében.